vrijdag 2 maart 2007

Wie heeft stijl?

Wees niet ongerust, ik ben niet op zoek naar een bende stijlgoeroe's, ook al doet de titel dat misschien wel vermoeden. Mijn titel is eigenlijk gewoon de hamvraag van mijn laatst geschreven (groot) artikel. Mijn interview met Lien Degol is in artikelvorm gegoten en is op weg naar de drukker. 3 pagina's deze keer, ook al een paar keer 2 pagina's gehad, maar 3 geeft nog meer een 'wauw is dat echt mijn artikel gevoel'. Nu is het ook iets dat ik volledig zelf heb mogen uitwerken, dus het toch nog net iets meer mijn eigen geesteskindje. Ben natuurlijk nog altijd superenthousiast over elk klein of groot artikeltje dat ik mag schrijven en dat ook verschijnt. Zou willen dat ik dit gevoel door heel mijn journalistieke carrière zou kunnen vasthouden. Elke keer blij zijn als een klein kindje als er een schrijfseltje van mij gepubliceerd wordt. Je zal daar, zoals bij alles, wel aan gewoon raken hé, toch maar jammer.

Maar voorlopig nog enthousiasme alom. Binnen twee weken heb ik het coverartikel beet. Saartje Vandendriessche wordt onze coverbabe en mijn artikel, dat ik wel nog moet schrijven, zal binnenin staan. Verder nog een paar leuke opdrachtjes gekregen voor wat meer langere artikels, ga nog niet alles verklappen want eentje staat nog in zijn kinderschoentjes. Moet daar nog eens diep over nadenken en een toffe, vlotte en originele invalshoek bedenken. Het andere is al iets concreter, ik mag mij tussen de diertjes begeven. Binnen twee weken is het een persgebeuren in Planckendael naar aanleiding van de gelijknamige reeks op één, die de week erna wordt uitgezonden. Ik trek dus mijn 'botten' aan en ga tussen de diertjes spelen. Waarschijnlijk met drankje naar een tv-scherm kijken, maar ja, ik ben momenteel nogal avontuurlijk ingesteld. Daarna al wat gesprekjes 'gereserveerd' met verzorgers en productiemensen, dus die mogen mijn spervuur van vragen verwachten. Ja ja, ik interviews doen is echt wel iets dat ik graag doe. Misschien omdat ik tot nu toe alleen nog maar zalige mensen heb mogen interviewen. Zo heb ik voor volgende week Werner uit Thuis, Peter Van Asbroeck, op tape staan. Echt een fantastische mens om een 'klapke' mee te doen aan de telefoon. Benieuwd wat de tv-zenders voor ons de komende week in petto hebben.

Geniet van het weekend!

Sofie

1 opmerking:

glowbutterfly zei

Ik dénk dat ik stijl heb, telt dat ook?