zaterdag 3 februari 2007

Zonemagazines

Eindelijk in het beroepsleven terechtgekomen: hiep hiep hoera!

Mijn eerste week was al meteen een zone 03/09-week en dat betekent druk, drukker, drukst.De tijd vliegt voorbij. Volgende week werken we aan zone 02. De franstalige en nederlandstalige versie verschillen flink van elkaar, maar sommigen teksten worden ook gewoon overgenomen... ik ruik vertaalwerk.

Vrijdag is de drukste dag, want om 16h moet alles naar de drukker.Alle computers (in onze piepkleine redactie zijn dat er zes)aan dek, dus.De redactie wordt overspoeld door wedstrijdkaartjes,uitnodigingen... De telefoon staat roodgloeiend (en help ik moet die beantwoorden): freelancers,Wouter van de lay-out, een boze restauranthouder 'waarom is de recensie zo slecht?'-Wel euh...het eten was dat ook.

Eindredactie was de eerste dagen het toverwoord.Verschillende tekstelementen(@RAP,enz.) worden ingevoegd opdat de lay-out meteen met onze teksten aan de slag kan. Als de teksten terugkomen, worden ze in het lay-outprogramma kwarks voor een tweede of derde keer aangepast. Leuk om samen te bespreken hoe de teksten uiteindelijk verschijnen en ook leuk om als een collega gezien te worden en niet als stagaire.

Mijn eerste tekst voor Zone03 over het Jeugdfilmfestival is een feit. Ik citeer en geef Daisy gelijk: het is inderdaad spannend om af te wachten wat de andere redactieleden van de tekst zullen vinden. Gelukkig vonden ze hem vlot geschreven en hadden ze er weinig op aan te merken. Zo nu ga ik verder genieten van het weekend en volgende week hopelijk opnieuw van een toffe werkweek!
groetjes
Sabrina


Geen opmerkingen: