zondag 4 februari 2007

What a Feeling!

Gegroet students on stage!

Die eerste week is wat mij betreft pijlsnel voorbij gevlogen. Graag wil ik, samen met jullie, kort terugblikken op de voorbije vijf dagen.

maandag 29/01:

De dag waar ik al die tijd naar heb toegeleefd. Ik had geen idee aan wat ik me precies moest verwachten, was benieuwd naar hoe het er zou uitzien. Het onwetende maakte het allemaal des te spannender en ik voelde het de dagen voordien behoorlijk kriebelen daar vanbinnen. Ik verwachtte me dan ook aan die vervelende zenuwen die door mijn lichaam zouden gieren, maar al bij al viel dat goed mee. Ik had er zin in en voelde me zeker van m'n stuk. Ik werd door Anne Davis (zij schrijft ook wekelijks een column voor Libelle) voorgesteld aan de andere mensen van de redactie. Conclusie: Er werken 4 Annes, de lay-outers zijn voornamelijk van Nederlandstalige afkomst en de mannen zijn er overduidelijk in de minderheid. Na het formele gedeelte mocht ik meteen mee naar de wekelijkse redactievergadering. Elke rubriek wordt er keurig besproken en de planning voor het april- en meinummer werd bekeken. Ik weet nu al wat er dan zal verschijnen! Kwestie van voor te lopen op trends en zo! De secretaresse bleek ziek te zijn dus moest ik haar op mijn eerste dag tijdelijk vervangen. De berg post die er dagelijks binnenkomt moest ik verdelen en uitpakken (massa's pakjes met de nieuwste cosmetica, boeken enz. komen er aan de lopende band binnen) en ik moest bovendien de telefoon opnemen en de beller doorverbinden met de desbetreffende persoon. Best een uitdaging op je eerste dag! En dat met 4 Annes op de redactie! Achternamen heb ik dan ook maar ineens vanbuiten geleerd. In de namiddag schreef ik mijn eerste stukje voor de boekenpagina.

dinsdag 30/01:

De secretaresse werd die dag vervangen door Leen. Zij liep vorig jaar stage bij Feeling. Ik vond het erg een leuk om iemand bij me te hebben die het allemaal al eens heeft meegemaakt. 's middags zijn we dan ook samen gaan lunchen en hebben we uitgebreid onze ervaringen en verhalen met elkaar gedeeld. Leen beantwoordde ook met plezier elke vraag waarmee ik zat. Ik werkte die dag verder aan de boekenpagina en heb op mijn tweede dag een case gevonden! Michaël zocht nog een mama en een dochter van een andere cultuur voor een fotoshoot en een kort interviewtje. De mama zou dan traditionele kledij dragen en de dochter haar dagdagelijkse kleren. Ik vond voor Michaël een Indische vrouw en dochter en als beloning mocht ik donderdagavond de fotoshoot bij Diego (hij gaf een gastcollege in fotografie) bijwonen.

woensdag 31/01:

Joepie! Vandaag begon Joni te werken op de redactie van Glam-it! Ik keek echt uit naar haar komst! (niet dat ik niet opschiet met de andere mensen van de redactie, integendeel!) De redactie van Glam-it loopt namelijk over in de onze dus we zitten echt op nog geen honderd meter van elkaar! We hebben al afgesproken om steeds samen te gaan lunchen. In de namiddag spreken we ook wel eens af bij de koffiemachine. Of in de toiletten voor een sanitaire stop! Uiteraard wordt er ook nog heel wat gewerkt. Die boekenpagina is zo goed als af en daarnaast heb ik al ontelbare telefoontjes gepleegd voor afspraken en dingen na te vragen enz. Ow en kreeg de vraag van beauty-redactrice Goedele of ik maandag een zeer exclusieve exotische massage wil gaan uittesten. Graag!! Ik moet er wel helemaal voor naar Luik, maar de bedrijfswagen is ondertussen al gereserveerd. Ik zal een stukje schrijven over het welnessgebeuren voor het aprilnummer.

donderdag 01/02:

Twee vergaderingen bijgewoond die ochtend. De eerste was er eentje met Luc (Van Loon), Valérie (nieuwe aanwinst op de redactie) en ikzelf. We hebben intensief gebrainstormd over een aantal nieuwe onderwerpen, invalshoeken bedacht enz. De tweede vergadering was er eentje van Team Time (een magazine dat ik maart zal uitkomen (eenmalig) over de combinatie werk & gezin). Na de lunch (met Joni) heb ik 's namiddags allerlei telefoontjes gepleegd en de allerlaatste hand gelegd aan die boekenpagina. Om kwart na zes werd ik in Diego's atelier verwacht voor de fotoshoot. Ik vond het enorm fijn dat ik erbij mocht zijn. Ik kwam wel pas om 21u thuis van het werk. Over een lange dag gesproken!

vrijdag 02/02:

Een researchdag. Ik heb iemand voorgesteld voor de rubriek close-up (interview in Feeling met een bekende vrouw) en dat voorstel is ondertussen goedgekeurd door Lene Kemps (hoofdredactrice). Wie ik heb voorgesteld, verklap ik nog lekker niet. Ik ben naar het documentatiecentrum geweest en heb alle interviews die de voorbije twee jaar over haar verschenen zijn opgevraagd. Verder moest ik allerlei originele invalshoeken bedenken rond het thema gezin en moest ik ook een vrouw zoeken die wil getuigen over volgend onderwerp: "ik hou van hem, maar niet van zijn kinderen". Geen gemakkelijke opdracht, al zeg ik het zelf, maar tot nu toe heb ik toch al enkele mogelijke cases gevonden!

En nu op naar werkweek 2! Hopelijk wordt het er eentje met nog meer uitdagingen!

Kirsten

Geen opmerkingen: