zaterdag 3 februari 2007

TeVe-blad: De tv-programma's, en verder geen geleuter!

Hoi iedereen,

Blij te horen dat iedereen al een fantastische week achter de rug heeft. Ik kan gelukkig ook nog niets negatiefs zeggen over mijn TeVe-blad. We zitten echt met een superkleine redactie maar het zijn stuk voor stuk toffe en vriendelijke mensen ginder. Op de redactie zelf ben ik wel de enige vrouw, maar ja, ik kan best wel mijn mannetje staan hoor. Het secretariaat wordt dan weer wel gedaan door een seksegenote, dus dat doorbreekt dan weer eventjes die mannelijk dominantie.

Vanaf dag één ben ik eigenlijk al direct beginnen schrijven. Korte stukjes, filmrecensies, wat langere artikeltjes. Ben dus best tevreden dat er in het nieuwe nummer al wat artikels gaan staan die uit mijn pen komen. Kom ook wel veel dingen te weten op de redactie, lang leve de persconferenties. Op dag twee, dat was dinsdag, mocht ik al mee naar de wekelijkse persconferentie bij de vrt. Ik had op voorhand al wat research gedaan over 'De Thuisploeg' omdat ik wist dat we daarover zeker een artikel zouden brengen. Maar wat bleek ... er stonden nog veel meer toffe zaken op het programma. Zo wist ik maandag al wie 'De Slimste Mens ter Wereld' was en hebben de finalisten van '1 jaar gratis' al een tipje van de sluier opgelicht. Best wel leuk eigenlijk, ik kan vooruit kijken in de televisietoekomst en dat zonder glazen bol. Toch wel vreemd dat je gewoon een koffietje aan het drinken bent en Eric Van Looy of Marcel Vantielt nog geen 4 meter verder staat. Maandag staat er nog een persconferentie bij vt4 op het programma, ben eigenlijk best benieuwd wat voor een primeurs ik daar te weten ga komen.

De afgelopen week heb ik eigenlijk ook al wel lekker gegeten eigenlijk, zonder dat het me maar iets gekost heeft. De belegde broodjes bij de vrt waren natuurlijk niet spectaculair, maar de lunch van gisteren was dat wel. Er was blijkbaar voor onze redactie een lezing georganiseerd over de toekomst van de tv-bladen bij de opkomst van digitale televisie. Een professor van de universiteit kwam daar wat meer over vertellen en het was eigenlijk best wel interessant moet ik toegeven. Daarna kwam onze beloofde 'lichte lunch'. Het was eigenlijk een uitgebreide driegangenmaaltijd waar niets aan ontbrak. Uiteraard met aangepaste wijnen bij elk gerecht. Ik moet zeggen dat ik nog wel meer van die lichte lunches wil genieten, was echt superlekker.

Ik ben dus echt wel goed terecht gekomen op de redactie van TeVe-blad. Zie er helemaal niet tegen op om maandag opnieuw naar de redactie te gaan.

Groetjes,

Sofie

-xxx-

Geen opmerkingen: