zondag 4 maart 2007

ITB Berlin here I come!

Hallo lieverdjes,

Lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb, maar heb het ontzettend druk gehad!!! Woensdag heb ik mijn eerste persconferentie meegemaakt. Man man man... Ik werd om 12u in Hotel Manos aan de Avenue Louise in Brussel verwacht voor de persvoorstelling van het nieuwe seizoen van het Franse pretpark Futuroscope. Je raadt het al, volledig in het Frans. Een journalist wordt nogal gesoigneerd in de hoop dat hij een positief stukje schrijft... De bubbels stonden koud en iedereen was zooo vriendelijk. Maar die vleierij kon niet verhinderen dat ik behoorlijk slecht gezind was toen om 1u de presentatie nog steeds niet begonnen was! Tegen half 2 nam de president directeur van Futuroscope dan toch het woord en op een half uurtje was alles afgehandeld. Dan stond er ons een overheerlijk buffet te wachten waarbij kosten nog moeite gespaard werden. Ineens stonden daar 10 journalisten te blinken die het niet nodig vonden de conferentie bij te wonen en hun vragen tijdens het eten wilden stellen. Maar soit, ik was pas om half 5 terug op de redactie. Als 'straf' voor dat laat arriveren, moet ik donderdag mee naar Berlijn. Daar wordt de grootste toerismebeurs ter wereld gehouden: ITB Berlin. Schijnt enorm te zijn. Travel Magazine heeft een vliegtuig gecharterd en we vliegen met onze klanten over en weer.
Het nieuwe nummer is sinds vorige week gedrukt en ik sta eindelijk in de colofon! Heerlijk. Onze artikels worden niet apart gesigneerd, maar toch leuk al mijn stukken te kunnen aanduiden. Meewerken aan zo'n mooi nummer geeft echt voldoening. Ook die stress en hectische toestanden de dagen voor de deadline zijn puur genieten. Iedereen voelt de adrenaline door het lijf pompen, de spanningen lopen hoog op en als dan die deadline gepasseerd is, valt alles stil... en beginnen we aan het volgende nummer.
Ja ja, ik zou best kunnen wennen aan het leven van Traveljournalist. ;-)
Geniet van de laatste weken iedereen!!!

Zoentjes

Geen opmerkingen: