donderdag 1 februari 2007

de waarheid

het is een hele opluchting dat het dan toch eindelijk lijkt te lukken op dit blogje. ik ben benieuwd naar wat er hier allemaal zal verschijnen.

ook mijn stage is heerlijk begonnen. aangezien nathalie in een lijstjesmoed is (zie: bloggerswereld), alstublief!

  • famke, de hoofdredactrice en ann, de eindredactrice van goed gevoel zijn twee knappe madammen. (echt!)
  • ik werk samen met vijf dames, waarvan er eentje over een paar weken op bevallingsverlof gaat, dan zijn we dus nog met vier (en krijg ik lekker veel werk).
  • ik heb al drie stukken geschreven (dat maakt nu zo'n twaalftal pagina's), waarvan twee leuke en een vreselijk oninteressant dat bijna niemand gaat lezen over 'geef lentemoeheid geen kans'. het gaat erom dat je een soort trainingsschema voor jezelf opstelt zodat je fris en fit de lente doorkomt. jawel, u leest het goed. ik heb me wel degelijk geamuseerd met het opzoeken en het schrijven. bij de andere teksten kon ik creatiever zijn. daar heb ik me dan ook volledig laten gaan. volgende maand in goed gevoel!
  • maandag ga ik naar de LPG persconferentie in het kasteel van ruisbroek over de laatste afslankrevolutie, de lipomassage. ik mag het ook uitproberen. vraag me niet wat lipomassage is. zo'n dingen zijn echt niet aan mij besteed. maar de perslunch wil ik niet missen en het handjes schudden met de directeur van LPG ook niet (dat is me uitdrukkelijk op het hart gedrukt door ann, mijn toffe begeleidster.
  • woensdag mag ik naar een opleiding onderzoeksjournalistiek in kontich, gegeven door hank van esse (denk ik, moet ik morgen nog eens checken). het gaat over zoekmachines op internet, het omzeilen van foute informatie, snel degelijke info vinden. die dingen. dat samen met caroline, nog een toffe goed gevoelvrouw.
  • ik heb een boek gekregen van lieve, de cultuurgoed gevoelvrouw (dit woord is wel geinig). het heet "verzamelde liedjes en teksten" en het is van willem wilmink. ik was meteen verliefd. het is dik, heel dik. met heel veel, heel heel veel mooie teksten in. dus toen ik daar verliefd stond te bladeren aan de immense boekenkast zei lieve plots: "vindt ge dat boek mooi? pak het dan maar mee!" en welk geschenk is er nu mooier dan een boek waar je verliefd op bent? (ok, over dat ene zwijgen we).
  • ik vertrek 's ochtends graag naar mijn stage. daar ben ik blij om, want ik zag er toch wel wat tegenop. maar na vier dagen is het me wel duidelijk dat dit echt een leuke job is. ik zit daar achter mijn schone computer met vijf vrouwen rond mij die allemaal naarstig aan't schrijven zijn. die de hele tijd met woorden aan't goochelen zijn. die de hele tijd tekst produceren. en dat is iets waar ik vrolijk van word.

  • vraagt u zich ook af waarom ik geen hoofdletters gebruik? het antwoord vindt u hier.

5 opmerkingen:

tantieris zei

Blij dat er een kleine keizerin leeft en werkt op de redactie van een blad dat mij als doelgroep heeft. Ik zal met graagte en nieuwsgierigheid jouw artikels lezen. Sta me dan ook toe om er mijn gedacht over te zeggen ;-) ?!

nathalie zei

uw gedacht? gaarne zelfs :) je mag zelfs bellen naar de redactie, tantieris! ik zal je graag te woord staan.

Anoniem zei

doelgroep van tantieris? Maar u bent toch 30 à 33? En is Goed Gevoel niet voor de 50+'ers?

tantieris zei

Lieve Julian, ik vind u een zeer charmante, sympathieke, hartveroverende persoon ! Maar neen, mijn ware leeftijd gaat naar de 37 !! Ja, ik zie u van uw stoel vallen. Ik weet het, dat doe ikzelf ook als mijn leeftijd ter sprake komt. Ik voel me dus toch wel aangesproken door het goed gevoel dat goed gevoel geeft. Alles wat de leeftijd verbergt, kan mij bekoren ;-)

nathalie zei

euh, en julian, doelgroep van goed gevoel vijftig plussers? heb jij ook geen medialeer gehad in't eerste?