zaterdag 24 februari 2007

De baan op

Amai, deze week is echt voorbij gevlogen. Misschien omdat ik zoveel afwisseling had dat het nog sneller leek te gaan. Maandagmiddag mocht ik al koers zetten naar de vrt-gebouwen. Was daar toch niet zo gerust op, had int weekend toch weer net iets slechter geslapen. Het interview op zich, dat zag ik helemaal zitten. Het probleem was ... ga ik op mijn eentje die vrt-gebouwen wel vinden. Ben zo hopeloos om de weg te vinden, ben ook wel verwend, mijn gps (een ingebouwde gps, die ik dus niet kon meenemen naar de redactie) zegt mij altijd mooi welke kant ik op moet. Maar nu, een heleboel 'wat als vragen' spookten door mijn hoofd. Gelukkig waren mijn collega's er nog, één van hen heeft mij een plannetje getekend en uitgelegd hoe ik er moest geraken. Maar ... ben toch even misgereden, jaja, maar gelukkig had diezelfde collega ook nog snel vermeld dat er eigenlijk twee opties waren en dus wist ik hoe ik mij moest redden. Zonder veel kleerscheuren kon ik mijn poolwagentje parkeren op de parking van de vrt. Ik was zelfs nog een 20 minuutjes te vroeg. Ideaal dus om de zenuwen een beetje te laten wegzakken. Goeie tip voor de mensen van de vrt : WEGWIJZERS! Enkel op de straat zelf staan (heel) kleine bordjes, als ik daar al geraakt ben zal ik de gebouwen ook wel vinden hé. Maar ja, alles is goed verlopen. In het doolhof van de vrt-gebouwen had ik snel gevonden waar ik moest zijn en Saartje Vandendriessche kwam al heel snel opdagen. Vlot gesprek gehad en met een goed gevoel kon ik terugkeren naar de redactie.

Dinsdagochtend was ik er alweer vandoor. Richting SBS Belgium deze keer. Had daar een afspraak met Lien Degol, de hoofdstyliste van vt4 en VIJFtv. Die mensen hebben het iets beter gedaan met de wegwijzers, vanaf het moment dat je van de autostrade komt, wijzen de bordjes de goede richting. Dank je wel, jullie maken het mij heel gemakkelijk. Lien was trouwens fantastisch, echt een heel toffe madam. Heb natuurlijk wel wat van mijn voorbereide vraagjes 'afgerammeld' maar al snel leek het eerder een tof gesprek dan een interview. Toen het bandje gestopt was, hebben we nog even fijn verder gebabbeld en zij vond het ook een leuk gesprek, bleek achteraf. Nog meer van zulke opdrachten graag ...

Woensdag, opnieuw de baan op. Maar geen interview deze keer, wel een persconferentie. Afspraak: Zaventem luchthaven onder het gele vliegtuig. Vanaf daar werden we mooi naar de loges geleid van Brussels Airlines. Helemaal door de paspoortcontrole natuurlijk. Al je spullen in bakjes doen, broeksriemen uit, jas uit ... en toch was er nog een collega die 'piepte'. Helemaal gefouilleerd, schoenen uit ... je moet blijkbaar iets over hebben voor een persconferentie. Eenmaal op plaats van bestemming, amai, chique, superchique. Eerste aflevering van 'Hello, Goodbye' met Sophie Dewaele bekeken onder het genot van een hapje en een drankje. Lees: kaviaar, zalm, krabsalade, wijnen, echt alles erop en eraan. Ik kan dat leventje wel goed gewoon worden.

Donderdag en vrijdag 'rustig' binnengebleven. Alhoewel, heb voor de eerste keer kennisgemaakt met de stress van een deadline en last-minute beslissingen. Op het allerlaatste moment moesten er nog artikels veranderd worden, de zenders hun informatie bleek niet te kloppen. Enkele films en enkele stukje moesten er uit gegooid worden en veranderd door anderen. Heb zelf dus ook nog tegen de klok op aan het schrijven geweest. Een beetje meegeholpen met de eindredactie. En achteraf positieve commentaar gekregen, want ze vonden mijn last-minute brouwsels helemaal niet slecht. Toch fijn dat ze mij 'nodig hebben', allé dat ze mij toch ook vragen om mee te helpen bij iets dat een half uur later al binnen moet. Ben daar echt 'met mijn gat in de boter gevallen'.

Ik ga er volgende week nog wel moeten invliegen denk ik, interviews afnemen is leuk, maar de artikels schrijven zichzelf niet. Ook weer benieuwd welke kijktips ik de komende week op mij mag nemen.

Maak er weer toffe week van!

Groetjes,

Sofie -xxx-

Geen opmerkingen: